اخبار روز

افزایش ترانزیت کالا از مرز جلفا

افزایش ترانزیت کالا از مرز جلفا

۱۴:۵۵ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳

 علیزاده با بیان اینکه در چهار ماه نخست امسال ۷۸۴ هزار و ۳۲ تن محموله وارداتی و صادراتی از مرز جلفا  ترانزیت شد گفت: در همین مدت میزان محموله‌های ترانزیت ورودی و خروجی از مرز نوردوز ۵۶۶ هزار و ۹۰۰ تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با اعلام اینکه در چهار ماه نخست امسال بیش از ۸۹ هزار دستگاه وسیله نقلیه سنگین از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز تردد کردند گفت: تردد ۱۹هزار و ۸۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و ۲۱ هزار و ۷۳ کامیون خارجی از مرز جلفا اتفاق افتاد که این آمار ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در همین مدت ۲۰ هزار و ۹۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و ۲۷ هزار و ۲۰۰ کامیون خارجی از مرز نوردوز تردد کردند که این تعداد ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.

علیزاده با اشاره به اینکه در چهار ماه نخست امسال ۲ هزار و ۳۹۰ دستگاه اتوبوس ایرانی و خارجی از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز تردد کردند ادامه داد: در این بازه زمانی ۴۸ هزار و ۳۰۰ مسافر ایرانی و خارجی از پایانه مرزی جلفا و ۱۸۱ هزار و ۹۰۰ مسافر ایرانی و خارجی از پایانه مرزی نوردوز تردد کردند.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا